Makin sensitif ka makin tua?

Sunday, November 9, 2008

Sedang aku mengarang sambungan cerita Planet X atau Nibiru (4) tiba-tiba ada sms sampai. Doh... geng karas aku dua orang ni bawa p makan lamb chop saaaana dakat dewan cina fu chow. Dakat trafik lite simpang pigi lintas, bkt padang, kolombong, kk tu. Jadi terpaksa juga la stop. Nampaknya sambungan cerita a la planet of the apes bilang si Cherry Lips itu terpaksa la ditunda hehehe.

Cerita punya cerita keluarlah topik pasal kawan aku ni mengaku yang dia ini cepat rasa 'sebak'. Dia cakap mudah betul hati dia tersentuh dan senang tul mata dia banjir berkilat hehehe. Dia cakap dia lebih sensitip la. Bukan cepat panas maksudnya tu, sentitif bah. Memang betul pun, kami selalu nampak dia bekilat mata kalau kena beri penghargaan ka atau apa apa yang seperti itu. Bila dia suda mengaku macam tu, terus yang satu ini pun bilang dia juga ada rasa begitu. Ainaaa... apa sudah jadi sama kawan kawan aku ni? Dia bilang tengok movie pun pandai kuar air mata ma air hidung kah kah kah. Tapi satu yang jelas sama aku ialah dua dua kawan aku ini sudah semakin berumur la. So kami buat kesimpulan memang ada age factor punya angkara.

Hm.. untuk berlaku adil dan share sama dorang ini aku pun kasi tau yang aku pun ada rasa sebak juga sekali aku baca kisah=kisah yang ada kaitan dengan mama dan bapa dalam blog utk famili Kee dan family Unggut itu. Hiyaaa... terutama bila tengok gambar lama lama. Satu lagi, aku ni suka kumpul movie. Ada movie yang sampai 10 kali aku ulang ulang tengok. Pernah satu kali tu aku tengok balik cerita The Patriot lakunan Mel Gibson. Cerita ini pun sudah beberapa kali aku tinguk. Tapi kali terakhir aku tinguk bekilat juga mata ooo masa adegan anak bungsu mel gibson tiba tiba bercakap sama dia supaya jangan kasi tinggal tinggal dia lagi. Dalam movie itu anak bungsu dia ini tidak pernah kasi keluar suara sejak mama dia meninggal. Nah... kenapa tu ar? Makin tua juga laini kali kan?

Semua orang mestilah meningkat usianya. Cuma sama ada kesan usia itu affect individu itu atau tidak saja. Itu pendapat aku lah. Satu lagi aku notis, kawan kawan aku ni makin banyak pula falsafah dorang kalau becerita. Another age factor? Wat du u say?

6 comments:

kopitumbuk November 9, 2008 at 4:39 PM  

sa agree, cuba kasi tinguk gambar sama budak2 remaja. paling2 dia pikir eee nda cantik gambar sa mo kena touch-up di photoshop. Dia tiada rasa sentimental value pasal masih kicil dan belum mental.. ehehe.. lek ba, aku dulu kalau cerita sedih pun tiada feeling, romantic punya cerita lagilah ketawa mo mati punya.. sekarang tingu oseam punya katun pun aku sedih.. kakakaka...

BUNG ADI November 9, 2008 at 6:08 PM  

aku plak dari dulu sama. Ada masa boleh nangis, ada masa orompus setengah mati, ada masa....kepantanganku kalau orang kasi buduh2 orang lain, esp. bangsaku. multiple personaliti mangkali. Harap2 masuk 40-an nanti - steady abis. he3.

ace November 9, 2008 at 9:24 PM  

tahu tak ape!!anyway, age is just a number. org bilang lagi tua lagi berharga. cuba pegi kedai dan tanya harga "red-wine". makin lama makin mahal...so,renung-renungkan la...

AragangTandik November 10, 2008 at 1:02 AM  

Yakah age factor ni ? kamurang jan kasi main2 aku tau - sensitif aku sekarang ni bah!

Kee Heritage November 10, 2008 at 9:41 PM  

bah mana sambungan ceta ko ni?

Aiso November 11, 2008 at 12:05 AM  

nada kesempatan lg mau menulis...

About This Blog

My childhood, life, idea, bla bla...

  © Blogger template Cumulus by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP