Lawaaaak dan siok.

Friday, December 26, 2008

hi... selamat pagi semua.

Sekarang ni jam 6.37 pagi. O untuk yang menyambut krismas semoga berbahagia di sisi saudara mara.

Fuyo, satu malam ni tiada tidur. Aku ni beginilah rutin. Kalu aku suda start pigang buku, susah suda tu mau dilepas kecuali tetidur. Dari aku kici mimang mcm tu. Tapi bukan juga jenis suka baca buku, cuma kalau sudah start tu yg nda pandai stop hehe. Masa di kampung mama sampai gelar aku "puwok" pasal inda pandai tidur dia bilang. Bukan apa, banyak tul buku2 di rumah tandik tu.

Hmm... setelah aku siap baca 2 buah buku !! fuh, aku pun cek la blog2 kalu ada yang sudi masuk di WellGifted sama duit-maya. Dakat jam 5 pagi juga bah baru aku siap baca buku. Skali buka blog aku pula saja yg sendiri lawat tu hahahah. Pastu aku pun pi buka semua blog yang terlink, dan baca semua post-post baru. Tidak rugi ooo... sepanjang masa aku gelihati baca post2 tu semua. Yang aku suka baca ada 4 blog, 2 lelaki, 2 perempuan. Dalam 4 blog itu, aku rasa satu ja inda garang, si awang muslihat punya. Aku rekemen yang lelaki yang ada masalah kesihatan batin baca blog si awang muslihat ni. Banyak tips dia kasi sana. Nama blog dia Main Kau Janggi. Inda aku lupa pepatah dia, "indada guna ada beras kalu inda karas" dia bilang bah, kah kah kah. Ini barulah lelaki namanya. 3 blog lain best baca dan bikin ada suatu rasa yg unik, walaupun aku asyik ketawa saturang membaca coretan dorang ni. Blog -blog itu ialah PAAS tulisan tasutokow, Tun Teja, sama Melati Duka. Buli cek di blogroll dlam blog ini juga. Memang original ni dorang menulis dari sanubari hehehehe. Si awang muslihat pun orijinal juga laaa.

Blog si Tun Teja sama Melati Duka ni aku jumpa dalam blogroll Sanguru bah. Hehehe... Sanguru, jan ko salah sangka aku inda baca blog mu wpun aku indada komen apa2, dan tiba2 ada pula komen saaana di tampat 4 blog tadi tu. Heheheh...kalu tulisan politik aku inda mau komen apa2 baitu. Cuba ko tulis yg cerita dulu-duuuuulu ka, atau yg bukan politik memang aku komen tu hehehe. Siou kio.

Aku pun pi la kumin2 coretan dorang 4 orang ni bah. Pasal berabis aku ketawa bah sendiri baca blog dorang ni. Lama aku nda rasa lapang pasal ketawa macam tadi. Hehehe, masih lagi o lucu aku rasa. Marah la kali si Tun Teja sama Melati Duka tu... alamat kana maki laini dalam komen dorang nanti hahahaha.

Bah... kalu aku kasi tau apa dorang tulis inda siok suda. Pigi la baca sendiri. Nah... macam padas padas suda ni mata, tapi bukan juga ngantuk. Memang puwok la bah kan. Betul la mama cakap. Hmm... ingat pula sama bapa dan mama. Bah, Selamat Hari Krismas dan jumpa lagi. Babai.

2 comments:

ShammY December 26, 2008 at 12:49 PM  

aikk..sy punya tida d nyatakan???ekekekkee~~~~

Aiso December 26, 2008 at 1:09 PM  

hehehe... adididid. ko bilang lirik2 lagu gia. bah...

About This Blog

My childhood, life, idea, bla bla...

  © Blogger template Cumulus by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP