Boring laaa

Monday, December 22, 2008

Hi, pa kabar semua.

Sekarang jam 7.50 malam. Sebenarnya aku ni sedang goreng ikan. Sambil tunggu ikan masak, aku tulislah sesuatu. Entah apa yang mahu ditulis laaa. Cuma boring bah, sendiri tiada kawan bercakap di rumah ni. Nasiblah ada juga yang rajin mengupdate blog, jadi ada juga aku baca-baca. Tension juga bah asyik tinguk dinding saja. Lama-lama lupa la aku ni cara bercakap hahahaha.

Sebenarnya dalam beberapa hari ini aku buat research pasal can we really monetize our blog ni bah. Jadi aku pun buat lah blog duit-maya tu untuk experiment. Banyak mau dibuat kalau serius la. Tapi nda la aku sampai begitu hehe. Setakat ni tidak memberangsangkan lah, bukan tidak boleh, tapi bukan senang laaaaa... blog duit-maya tu sehingga setakat ni baru collect 15 sen. hmm... usia blog tu baru dalam 5 hari la.

Jadi apa pandangan kamu, can we really use blog to get more money? Bukan apa bah, heran aku ada orang jadi millionaire thru online network ni. Tapi selalunya big companies buli, ini individu bah! Cthnya, Ewen Chia. Tahu kah sapa tu? Kana buang sikul lg tu dulu. Now millionaire gara-gara internet ni.

Setakat ni blog duit-maya belum ada teknik-teknik canggih seperti SEO, (search engine optimization), nantilah aku try pastu share jadi apa, kana ban kah, dapat duit ka bla bla.

Alamak, hangus ikan hehehehe. Hehehe... aku ni masak jarang sekali. Tong gas aku tiga tahun pun masih bertahan. Baru siap makan. Buli juga, nda sedap tapi kenyang perut ok suda bah.

O... ya, ada satu lagi blog baru aku bikin, WellGifted nama dia. Ini pun experiment saja baitu. In the proses of kasi monetize juag tu. Hmmm... katalah satu blog dapat 10 sen sehari, kalu ada 10 blog sudah 1 ringgit kan. Satu bulan baaaaru 30 ringgit, alalalala. Bikin bayar internet pun inda cukup. Tapi experiment tu tetap akan berterusan hehehehe. Kalu buli buat satu blog 10 ringgit sehari bayangkan lah. Buli kaitu arrr?

Wuinaaaa.... macam mempromote blog sendiri saja ni. Memang pun. Sebab itulah salah satu yang diajar oleh Stuart Tan dalam buku dia Secrets Of Internet Millionaires. Dia cakap kalau malu bagus jangan start pun.

Hahaha... bah, sesudah aku promote sama kamu, korang pula promote lagi sama org lain. Setakat ini belum lagilah dapat aku kasi buatkan affiliate program supaya kamu dapat income kalu orang join tu blog dari link kamurang . . . tapi ada affiliate program yg guna referral system. Ala-ala piramid juga tuuu... Nda apa, nanti aku explain dgn lebih detail dlm blog duit-maya tu. So, sudi-sudi lah lawat ya...

Aiseh, ada orang call pula mahu ajak aku lepak2 minum2 kupi. Ini yang siok ni, kena belanja. Ok lah, nanti cerita lagi lain kali. Bye.

5 comments:

Mu Rong December 23, 2008 at 5:04 AM  

there is a few other ways to get online money thru blog but in order to get that ur blog had to be popular la.. itu yang susah sikit tu.. another way tu ko kena apply jadi guniea pig google, kalau application diterima dapat 75 dollar satu kali ujian.. kalau diterima la hehehe.. apa2 pun dun give up promote ur own blog, kalau kau kaya buli belanja aku pi cari pokok kekal hayat kwang3x (serious aku mo cari tu pokok.. mana sudah tu pokok...)btw aku terpaksa stop kejap projek aku tu, komp aku tekena birus kurang asam betul!! rosak sudah aku punya os! salah sendiri juga sudah lama pula tu aku biar saja so ni hari la sunggu osodih.. time beday pula tuuu...

AragangTandik December 23, 2008 at 8:10 AM  

Ehhhh ko ajar aku dulu yus. aku ni nda berapa pandai ba tentang intenet ni - maklumlah sudah senja he he he

Om Yus December 23, 2008 at 12:01 PM  

sama2 ba kita belajar. aku pun baru start haha. c meng terrer ni. ko ikut ja apa aku tulis dlm duit-maya tu. we bloggers need visitors baaa. so, how 2 get them, tips ada sana di duit-maya.

Lt Kdr (M) Musli Bin Jaffar December 25, 2008 at 9:27 PM  

Mimang buli jadi cifu internet ini urang.. klu ada tips2 terbaru share2 bah... ok bah itu... hehe.. saya pun ni br mau blajar2 intrnet ni.. nda brp pndai lagi...

Aiso December 25, 2008 at 9:53 PM  

oh... tq lt. m musli. tpaksa la ni menambah ilmu kalu ko bilang sifu. sm2 la kitorang belajar. satu tips ialah, mesti mahir semua tools yg ada dlm blogger ni. hehe, sapa sudah mahir semua?

About This Blog

My childhood, life, idea, bla bla...

  © Blogger template Cumulus by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP