Entahkan Jadi Entahkan Tidak

Tuesday, February 3, 2009

Hi...

Hm, jam sudah pukul 2.43 pagi. Hehehe, hari ini anak buah aku yg hensomboi, Sly, yang lawat aku di rumah tadi. Baru ja dia pulang. Bagus juga dia kasi kawan aku cerita2. Lama juga nda bejumpa.

Beberapa orang kawan suda datang ruma ni, semua pun tekejut rupa ini ruma. Hehehe... mcm hotel dorang bilang cuma tiada penyeri kunun la. Haaa... yang renovate ialah kompeni Johaniaga, dan idea sumbangan si Sly la, siapa lagi.

Tenang suda jiwa aku ada tempat sendiri. Kawan rapat aku berbangsa cina, apek Ooi selalu nasihat aku begini, "rumah anjing lebih baik dari katil naga" maksudnya rumah sendiri buruk macamanapun lebih baik dari istana tapi milik orang lain.

Aku tulis post kali ini khas untuk si Sly sebab aku mau appreciate friendship dia sama uncle dia ni hehehe, dan aku respect dia punya sensitivity. Maksud aku dia ni ada keupayaan menyelami hati orang lain, lebih2 lagi yg lebih tua. Mcm ada psychic. Jangan2 psychic power aku suda pindah sama dia. Hehe, inda bah... memang dia mcm tu. Cuma mungkin ramai inda realize ini pasal dia pun inda sedar benda tu dan quality ini dilapis oleh character gaban dan porangers dia yg lebih ketara. Siou ki Sly. Apa dia sudah buat utk aku ni pun memang dia bersungguh-sungguh tulung dan kasi aku happy laini.

O... mcm2 juga suda kami lalui yang mematangkan lagi pemikiran. Hehehe... kami saja tau tu...

O... sebenarnya aku mau Sly dengar lagu SM Salim duet dengan Sheila Majid sija baini. Untuk renungan kakakaka. Jangan ko marah kio. Juga mo Sly dingar lagu si Citra Bunga Lestari, pasal...... errr.... pasal aku tau kau paling inda suka lagu2 macam ini kakakakaka. Siok bah kasi main2 kau. Sekarang la masanya mengusik kan kan kan.

Everybody wants the best for U tu. Bah... slow slow topinai.

5 comments:

Cherry Sansita de Falconi February 3, 2009 at 3:17 AM  

ooo si bunga ka pula nyanyi tu...

AragangTandik February 3, 2009 at 8:22 AM  

aik cherry ko pun lambat tidur ka? Jangan suka lambat2 tidur nanti muka lekas kerepot macam kakak

Furen Laoshi February 6, 2009 at 11:11 PM  

Secara nda sengaja termasuk ke blog kamu. Sebenarnya aku juga orang Kota Marudu yang ...boleh dikatakan sudah lama merantau sejak tahun 1987...bermastautin di luar.Jadi, macam siok pulak baca blog2 kamu.

Om Yus February 7, 2009 at 5:07 PM  

Hi Furen Laoshi. Happy saya kalau kamu suka baca. Lama sudah la bermastautin di luar nampaknya ni. Hm... wish u all the best di sana ya.

Tudung Duang September 4, 2009 at 11:10 AM  

Hi....

C Yus ka ni? aku baru jumpa blog ko no..aku ni classmate darjah 6 SMK Tandek 80'...Kita kumpul kawan2 kita dulu tu..

About This Blog

My childhood, life, idea, bla bla...

  © Blogger template Cumulus by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP