solitude

Saturday, January 31, 2009

Apa khabar semua?

Lama saya tinggalkan laman ini. Mujurlah tiada tikus bersarang. Hm, baru juga saya ubah gaya dan rupa blog ini. Biasalah, rumah kita pun perlu juga kita hiasi dari masa ke semasa kan.

Tiada apa yang khas mau saya tulis, cuma saya layan saja minda saya menerawang ni. O, bila dengar musik2 yang saya hentam saja donlod ini, rasanya suasana lebih ceria walaupun sunyi betul saya rasa diam2 dirumah sekarang ni. Hujung minggu begini kebanyakan orang bujang mesti momiansau.

Saya lebih suka membuat refleksi sekarang ni. Banyak perkara telah saya lalui, dan sekarang ini bukan muda remaja lagi bah. Bila saya renung2, sebenarnya sejak kecil saya tidak pernah tahu apa sebenarnya saya mahukan dalam hidup saya ni. Tiada cita2 macam orang lain. Apa yang saya nampak menarik, terus saya mau ikut ikut laitu. Akibatnya saya lebih banyak kemahiran dengan benda2 yang ada kaitan dengan hiburan dan permainan.

Waktu kecil saya mau jadi kuat macam hero The Six Million Dollar Man. Kemudian mau jadi pemain bola hebat macam Pele. Tapi bila tulis karangan yang cikgu suruh masa sekolah rendah, lain pula saya tulis. Selalu betul cikgu suruh tulis karangan yang bertajuk Cita-cita. Dan setiap kali saya ikut saja apa kawan-kawan saya tulis. Antara yang yang saya tulis ialah mahu jadi doktor, polis, tentera, dan bomba. Huh... satu pun tidak menjadi kakakakaka.

Saya tidak kecewa juga la. Cuma saya sekarang ini agak sunyi sebab saya ingat betul sama bapa dan mama. Terutama mama. Mereka tidak sempat tinguk apa jadi dengan saya, apakah jadi doktor, atau mana2 saja yang pernah saya tulis tu. Haaaiiii..... camna ni, ingat betul saya sama mama dan bapa lah. Selalu juga ni saya berkilat mata kalau sudah teringat dengan mereka berdua.

Hmm... kalau ada kelapangan hujung minggu depan saya mau pulang kampung la. Mau rasa lagi suasana di sana. Mau juga tinguk2 keadaan sekarang. Dulu setiap kali saya balik, wajah mama dan bapa menjadi lebih ceria. Sampai mereka masak yang special sebab mereka happy. Pelik juga sebab saya tidak pernah tahu apa mereka mahu saya jadi suatu hari nanti. Saya pun tidak pula pernah tanya. O, minggu lepas saya ada balik tempat adik saya di kg damai. Dia sudah buat sulap di belakang rumah dia. Best betul tidur dalam sulap hehe. Nanti saya mau bawa kawan saya tidur di sulap tu lah.

Sebenarnya sampai sekarang saya masi tidak pasti apa sebenarnya yang saya mahu dalam kerjaya. Dalam hidup ini pula, yang saya mahu tahu ialah the absolute reality, yang rasanya saya tidak akan tahu selagi saya belum gol. Hehe, relaks ba... semua orang akan gol juga tu.

Apapun saya berasa lega sebab dapat juga saya menempuh hidup saya seperti sekarang ini. Suatu bentuk kehidupan yang sederhana sahaja. Apakah lagi agaknya dugaan akan saya hadapi seterusnya. Apakah mama dan bapa sedang memerhati saya walaupun mereka secara fizikalnya sudah tiada?

Saya tidak tahu jawapan ini. Mungkin anda tahu kan.

Jumpa lagi, babai.

7 comments:

Cherry Sansita de Falconi February 1, 2009 at 7:55 AM  

fuiyo berwajah baru sudah ini blog... hehehe... adalah ko tinguk tu dragon zakura? bloody monday?

kyro February 1, 2009 at 9:08 AM  

wow...best blog kau ni skrg ooo....aku pun mau create lah playlist aku.wuakaka....

Bapa mama sentiasa ingat kita tu...kita pun mesti doakan mereka selalu.

AragangTandik February 1, 2009 at 10:47 AM  

he he he kalo ko sunyi ko datanglah rumah ku kah, telefon kah? jan la ko diam rumah je - aku taulah rumah ko grand rumah ku serabut sebab aku malas mengemas - itulah ko nda mau ikut kami di Pesantren Cinta - kita cari 'Cinta Abadi'.

Om Yus February 1, 2009 at 11:32 AM  

aik belum tinguk la cherry. aku ada check di crunchyroll tapi tu drama suda kana delete. nda tau d mana mau tinguk lagi tu. d mana ar?

Om Yus February 1, 2009 at 11:34 AM  

hehe, best ka kyro. bukan apa, aku ni paling suka tinguk langit biru dan ada awan putih. lapang otak aku tinguk. Bah, kau klik saja tu create playlist dakat tu gambar ba, pastu ko register la. free tu.

Om Yus February 1, 2009 at 11:38 AM  

wuik... bukan nda mo pigi rumah ko, cuma nda tau napa ni. Mau juga join pesantren cinta tapi kalau ikut pun buli ka start yg paaaaaling basic? teruk juga bacaan aku ni. Bah, bila la kitorang akan urus si Sly ni?

Cherry Sansita de Falconi February 8, 2009 at 6:36 PM  

tinguk di dramacrazy ba... malas aku crunchyroll tu nda best sudah...

About This Blog

My childhood, life, idea, bla bla...

  © Blogger template Cumulus by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP